wat is e-mail marketing

Wat is e-mail marketing?

E-mail marketing is een vorm van direct marketing waarbij men e-mails verstuurd naar e-mailadressen om boodschappen van een organisatie naar haar doelgroepen te krijgen. In principe kunnen alle doelgroepen hieronder worden geschaard, zoals klanten, prospects, medewerkers, pers en bedrijven. Bij e-mailmarketing is het van belang dat de ontvanger vooraf toestemming verleent aan de verzendende organisatie om hem te mogen e-mailen.

E-mail marketing is een van de meest directe manieren van communicatie met je doelgroep. Het is snel, effectief, persoonlijk en het geeft de mogelijkheid om een groot bereik, respons en digitale conversie te generen. Ook zijn de resultaten van e-mail marketing goed meetbaar. Zo kun je zien bij wie de e-mail is aangekomen, wie een e-mail opent en wie klikt op welke link.

 

E-mail marketing leent zich ook heel goed voor segmentatie en personalisatie. Op basis van klantengegevens kan de inhoud van e-mailings worden bepaald zodat de boodschap relevant wordt, met als resultaat meer 'opens' en kliks en uiteindelijk meer conversie. Een goed bestand met de juiste profielgegevens die goed zijn onderhouden is een vereiste. Als je dat hebt, dan is het mogelijk om een winstgevende relatie op te bouwen met je doelgroepen door e-mail in te zetten voor acquisitie, retentie, loyaliteit en branding.

Vertel ons over je project.

Laat ons je helpen met het groeien van je online vindbaarheid!

Totaal Online Marketing. Je bedrijf waar je je online activiteiten kunt uitbesteden tegen een relatief laag  bedrag. Ben je klaar om te beginnen?

Meningen van klanten

Bekijk alle meningen