Voordelen van internetmarketing

No Comments

Consumenten wenden zich steeds meer tot het internet voor hun aankoopbeslissingen. Dit maakt internetmarketing belangrijker dan ooit tevoren. Volgens studies doen consumenten, om het voorlopige prijs- en productonderzoek uit te voeren, onderzoek op mobiel internet  en  sociale media  voordat ze hun definitieve aankoopbeslissingen nemen. Door regelmatige, betaalbare communicatie op maat kun je met internetmarketing relaties opbouwen met prospects en klanten. Dit staat in schril contrast met de dagen van massamarketing, een tactiek die langzaam uitsterft.

Internetmarketing is niet duur

Het op de markt brengen van producten via een fysieke winkel is veel duurder dan ze op internet te verkopen. De terugkerende kosten van onderhoud en verhuur van onroerend goed zijn niet relevant voor internetmarketing. Bovendien hoef je voor weergave in de winkel jouw schappen en etalages niet met voorraad te vullen. Hierdoor kun je jouw voorraadkosten laag houden door voorraad te bestellen in lijn met de vraag, in plaats van te bestellen op de vraag. 

Voordelen

Internetmarketing zorgt voor handige winkeluren

Zonder dat je je zorgen hoeft te maken over overuren aan werknemers of openingstijden, geeft internetmarketing jou de vrijheid om jouw onderneming 24 uur per dag, zeven dagen per week open te houden. Klanten zullen het ook ongelooflijk handig vinden om jouw diensten en producten op internet volgens hun eigen schema te kopen. Wanneer het hen uitkomt, kunnen ze op elk moment van de dag door jouw e-commerce winkel bladeren en bestellingen plaatsen.

Internetmarketing biedt een aangepaste advertentieaanpak

Door een profiel op te bouwen van de voorkeuren en koopgeschiedenis van jouw klanten, stelt internetmarketing je in staat aanbiedingen voor hen te personaliseren. Je kunt gerichte aanbiedingen doen die een juiste weerspiegeling zijn van hun interesses door de productinformatie en webpagina’s die potentiële klanten bezoeken te volgen. Om je te helpen de waarde van de verkopen door consumenten te verhogen, kun je ook gegevens krijgen voor het plannen van cross-sellingcampagnes met de informatie die beschikbaar is via het bijhouden van webpaginabezoeken. Als het gaat om het verhogen van het klantbehoud en het opbouwen van relaties met consumenten, is internet een cruciaal platform. Door een follow-up e-mail te sturen om de consument te bedanken en een transactie te bevestigen, kun je de relatie op de juiste manier beginnen wanneer ze een aankoop doen in jouw online winkel. Naast het promoten en bekend maken van de naamsbekendheid, kan een online marketingbureau tevens een nieuwe website laten bouwen. Geïnteresseerd? Dan wil ik je graag door verwijzen naar de aangegeven links! 

Meer blogs

Leave a Comment