Digitale bekendheid maakt online ondernemer succesvol

No Comments

De belangrijkste retail trend die door COVID-19 werd aangewakkerd, was de aanhoudende opkomst van online winkelen. Deze groei zal waarschijnlijk doorzetten, zelfs nu de distributie van vaccins hoop biedt op een terugkeer naar de normaliteit. In feite zei 74% van de wereldwijde retail- en consumentenmerk professionals dat ze verwachten dat de door de crisis veroorzaakte toename van online winkelen permanent zal worden in een oktober-enquête uitgevoerd door Euromonitor International.

E-commerce is de afgelopen tien jaar het snelst groeiende kanaal geweest, en de crisis heeft dergelijke verschuivingen versneld. Euromonitor International voorspelt dat de helft van de absolute groei van de wereldwijde detailhandel in de periode 2020-2025 digitaal zal zijn. Dat komt overeen met USD 1,4 biljoen aan absolute waarde toename naarmate er meer goederen online worden verkocht.

Ga online en zet uw producten of services online!

Online is één ding, vervolgens is het de uitdaging om zichtbaar en vindbaar te worden tussen alle online spelers die zich reeds op de online markt gevestigd hebben. Hierbij komt SEO om de hoek kijken. De zoekmachine die door ieder gebruikt wordt voor het vinden van een oplossing voor een probleem, tekort of klacht wordt uw doorgeef kanaal naar de online markt. Zoekmachine optimalisatie (SEO) zorgt er namelijk voor dat uw online onderneming zichtbaar wordt in de zoekresultaten van uw doelgroep.

Als uw SEO-inspanningen niet of niet snel genoeg renderen, overweeg dan om zoekmachine advertenties toe te voegen om uw merk en klantenbestand sneller op te bouwen. Hoewel SEO tijd kost, kunt u met zoekmachine adverteren tijd besparen en automatisch verschijnen voor doelgroepen die actief op zoek zijn naar uw producten en diensten zoals die van uw online website of webshop. Met zoekmachine adverteren kunt u uw betaalde advertenties direct weergeven bij de zoekresultaten van verschillende zoekmachines.

Voor veel webshops is Google Ads een van de belangrijkste marketingkanalen. Sommige online winkels hebben simpelweg niet het geld om Google Ads echt te testen. Andere online shops laten Google Adwords uitbesteden bij een gespecialiseerd online marketing bureau om zodoende de marketingcampagne door professionals uit te laten voeren.

Het oorspronkelijke doel van Google Ads is niet om een ​​volwaardig verkoopkanaal te ontwikkelen. Uw eerste doel is om natte voeten te krijgen en te begrijpen wat u kunt verdienen met Google Ads, en werk dan naar boven.

Een paar dingen zijn van invloed op het budget dat u nodig heeft voor uw advertenties:

–          Hoe lang duurt het meestal voordat mensen een aankoop doen?

–          Hoeveel winst haalt u uit een verkoop?

–          Hoe concurrerend is uw branche?

Als uw budget klein is, houdt u het aantal producten / zoekwoorden laag. Google Ads is een platform waarmee u op verschillende plaatsen kunt adverteren met verschillende campagne typen en verschillende advertentie-indelingen. Een adwords bureau als CliQi kan u hier prima bij helpen om uw advertentiecampagne gecontroleerd succes te laten vieren zonder dat de kosten onrustbarend zullen stijgen.

Meer blogs

Leave a Comment