Wil je koffiebekers bedrukken met een logo? Dan zijn er verschillende aandachtspunten van belang. In dit artikel laten we zien wat er van belang is wanneer je koffiebekers met een logo laat bedrukken. Zo kun je direct voorbereidingen treffen en daarna een bestelling plaatsen.
Welke koffiebekers heb ik nodig?
Weet je nog niet precies welke koffiebekers je nodig hebt? Dan is het belangrijk om eerst even na te gaan welke formaten je op dit moment gebruikt. Vaak worden er tot drie formaten tegelijk gebruikt. Klein, normaal en groot. Deze formaten worden uitgedrukt in millimeters of centiliters, voor een klein koffiebekertje wordt vaak 120 cc aangehouden, een gemiddeld bekertje is 150 cc of 180 cc en een grote koffiebeker is al snel 250 cc of zelfs groter. Zeker wanneer er koffie to go verkocht wordt, kiest men meestal voor de grotere koffiebekers. Vaak geïnspireerd op koffiebekers die door Starbucks worden aangeboden. Ben je er uit welke koffiebekers je ongeveer nodig hebt? Dan is het bij een bedrukking belangrijk om voor karton te kiezen. Bedrukken op plastic gaat eigenlijk niet. Inkt hecht een stuk beter op karton en kan gemakkelijker in kleine oplages bedrukt worden, met behoud van kwaliteit. Ook isoleert karton een stuk beter en ligt het volgens veel koffiedrinkers prettiger in de hand. Niet voor niets kiezen de meeste koffietentjes er dan ook voor om koffie to go aan te bieden in karton en niet in plastic.
Grafisch ontwerp zelf maken of laten maken door drukker
Wil je jouw logo of huisstijl op een koffiebekertje laten bedrukken? Dan is het belangrijk dat dit goed gebeurt. Bij het laten maken van een bedrukking is het belangrijk dat je dit in samenwerking met de drukker doet. Zo weet je zeker dat koffiebekertjes de uitstraling krijgen zoals je dat vooraf bedacht hebt. Wil je jouw bekertjes zelf laten bedrukken of laat je dit liever aan de grafisch ontwerper van een drukker over? Als je er zeker van wilt zijn dat het goed gaat, is het verstandiger om dit door de grafisch ontwerper van een drukkerij te laten doen. Op dit moment weet je zeker dat het ontwerp op de juiste manier op het bekertje komt. Wil je meer te zeggen hebben over het grafische proces en iets verder dan een bedrijfslogo of huisstijl gaan? Dan kun je er eventueel voor kiezen om dit met jouw grafisch ontwerper op te pakken. Daarna kun je dit verder afstemmen met de drukkerij die het bedrijfslogo uiteindelijk op jouw koffiebekertje gaat drukken.
Meest recente berichten
- Wat is narrowcasting en hoe zet je het effectief in? september 21, 2024
- Tijdregistratie: Wat is het belang en welke tools zijn er? september 14, 2024
- Dienstverlening bij immigratie en vestiging juli 30, 2024