Etherische oliën online verkopen? Zo pak je dat aan!
- oktober 5, 2018
- Online Marketing, Tips, Webshops
Ben je iemand die dol is op etherische oliën en zou je hier graag je werk van maken? Dan hebben we goed nieuws! De afgelopen jaren is de vraag naar etherische oliën enorm gestegen. Deze oliën worden tegenwoordig niet meer alleen gebruikt voor aromatherapie, maar ook voor alledaags gebruik. Daarnaast is een aroma diffuser ook een gewild item op kantoren, doordat ze een positieve invloed hebben op de werkefficiëntie. Door de verhoogde vraag is er op dit moment een hele goede markt te vinden in de verkoop van etherische oliën en olie diffusers. Ondanks je voorliefde voor etherische oliën is het echter wel belangrijk om met meerdere dingen rekening te houden. Enkel de liefde voor een product is tegenwoordig niet meer genoeg om ook echt een succesvol bedrijf op te starten. Hoe je dit dan wel aanpakt? Dat leggen we uit in dit artikel.
Doe research naar andere bedrijven
Allereerst is het belangrijk dat je research doet naar andere bedrijven. Belangrijk is dat je hierbij vooral kijkt naar bedrijven die hoog scoren in Google. Zo weet je precies waar jij rekening mee moet houden als jouw bedrijf opgestart wordt. Tik ‘etherische oliën’ in op een zoekmachine en bekijk welke websites bovenaan verschijnen. Probeer tevens meerdere zoektermen, zoals ‘aromatherapie olie’ of ‘etherische oliën in Amsterdam (of andere woonplaats)’. Zo zie je precies welke bedrijven kwalitatief enorm goed scoren. Deze bedrijven hebben vaak enorm veel dingen gemeen. Zo beschikken ze over liefde voor het vak, steken ze veel energie in de marketing voor hun bedrijf en hebben ze een geweldige website laten bouwen door erkende webdesigners. Het klinkt allemaal als vanzelfsprekend, maar bovenstaande elementen worden al snel vergeten in de ‘haast’ om snel een succesvol bedrijf op te bouwen.
Stel geen onrealistische verwachtingen
Veel beginnende ondernemers maken de fout om te beginnen met onrealistische verwachtingen. Zo verwachten ze binnen een half jaar al dikke winst te halen, dat de bezoekersaantallen binnen de kortste keren uit de pan zullen stijgen en dat hun bedrijf de populairste en grootste op de markt wordt. Door al deze wensen en verlangens is het soms moeilijk om je uiteindelijke doel te onthouden: andere mensen blij maken met jouw favoriete producten. Dit doel moet je nooit uit het oog verliezen, de rest komt allemaal later. Stel daarom je doelen bij om teleurstellingen te voorkomen. Steek wat ons betreft een etherisch luchtje op en geniet van de dingen die je wél al bereikt hebt. Zo mag je jezelf de trotse eigenaar van een eigen bedrijf noemen en beschik je over een geweldige website. Met andere woorden: de perfecte basis voor elke ondernemer.
Zit er enorm veel liefde in jouw bedrijf, maar krijg je hem maar niet van de grond? Schakel dan een professional in die de online marketing voor jou kan verzorgen. Je zal merken dat hierdoor de bezoekersaantallen heel vlug zullen oplopen en wie weet, misschien mag jij het eerste jaar wel in de dikke groene cijfers afsluiten!
Meest recente berichten
- Wat is narrowcasting en hoe zet je het effectief in? september 21, 2024
- Tijdregistratie: Wat is het belang en welke tools zijn er? september 14, 2024
- Dienstverlening bij immigratie en vestiging juli 30, 2024