Clubhouse kan niet aan je voorbij zijn gegaan. Maar grote kans dat je nog niet weet wat de mogelijkheden precies zijn voor jou als ondernemer. Wij leggen je uit wat je kunt met deze app, waar je alleen gebruik van kunt maken als je bent uitgenodigd door een geregistreerd lid. En hoe je Clubhouse in kunt zetten als onderdeel van jouw marketing.
Wat is clubhouse?
Bij zijn is meemaken! Met Clubhouse kun live audio gesprekken luisteren of zelf opstarten. Je mag geen opnames maken en daarom moet je er ook echt bij zijn als het aan de gang is. Alleen wanneer je zelf een room start, mag je opnames maken, mits er toestemming is van alle sprekers en dit vooraf is gecommuniceerd.
Hoe werkt het?
Open de app en kom aan in de Hallway. Hier zie je alle actieve rooms. Om mee te luisteren kun je deelnemen aan een room. Er zijn verschillende onderwerpen en deelnemers uit elk vakgebied. Tijdens je deelname is het mogelijk om vragen te stellen. Je kunt simpelweg je hand opsteken. Anderen kunnen je niet zien, alleen horen. Het enige wat de rest ziet zijn de profielfoto’s van andere deelnemers.
Door jouw Clubhouse profiel goed in te richten kun je meer leads generen. Ja, echt waar!
Tips voor jouw profiel
Koppel je Twitter en Instagram account met Clubhouse. Op die manier heb je meer zichtbaarheid en interactie. Zet ook alle accounts op openbaar, zodat leads je direct een berichtje kunnen sturen. Hebben de luisteraars geen Twitter of Instagram? Zorg dat je LinkedIn aanwezig is, zodat ze daar contact op kunnen nemen.
Daarnaast is het slim om een CTA te plaatsen in je room en je bio. Plaats korte linkjes naar dingen die jij te bieden hebt. Immers, deze linkjes zijn niet klikbaar en dus moet de luisteraar het zelf overtikken. Of verwijs naar een ander account waar je wel actief linkjes kunt delen. Zo kun je mensen naar jouw website halen of andere social media kanalen.
Clubhouse inzetten voor marketing
Clubhouse draait om participeren en luisteren. Deze trend kan je niet zijn ontgaan. Denk maar eens voice search of de vele podcasts. Clubhouse bied je een platform om met je persoonlijkheid en stem online succes te behalen.
Verwerk daarom Clubhouse zeker in jouw marketingplan. Ondanks dat dit kanaal niet is ingericht op het verkopen van diensten of producten zijn er zeker wel mogelijkheden. Onthoud wel dat de gebruikers van Clubhouse ook niet actief op zoek zijn naar producten of diensten.
Richt je bij Clubhouse daarom op de meerwaarde van jouw product of dienst. Deel kennis en laat zien dat jij een expert ben op het gebied waarin jij je bevindt. Wanneer luisteraars weten dat jij veel kennis hebt en dé expert bent, bevelen zij jou zeker aan je hun netwerk. Een sterk middel dus om je kennis te delen en naamsbekendheid te laten groeien. Dit kun je met bijvoorbeeld een Q&A doen.
Met Clubhouse kun je dus jouw social media strategie uitbreiden en slim inzetten voor naamsbekendheid. Vergroot je status als expert online met deze nieuwe social media app.
Meest recente berichten
- Wat is narrowcasting en hoe zet je het effectief in? september 21, 2024
- Tijdregistratie: Wat is het belang en welke tools zijn er? september 14, 2024
- Dienstverlening bij immigratie en vestiging juli 30, 2024