Binnen de marketingwereld is het belangrijk om aan storytelling te doen. Als bedrijf wil je immers klanten aan je binden. Je kunt voor storytelling een online marketing bureau Nijmegen inschakelen. Ben je echter internationaal actief? Dan kun je ook een bedrijf voor online marketing Duitsland inschakelen. Maar waarom is storytelling zo belangrijk en wat zijn de voordelen?
Een verhaal wordt gemakkelijker onthouden
In de eerste plaats zijn verhalen gemakkelijker te onthouden. Er zijn tegenwoordig veel bedrijven actief en een consument krijgt dan ook veel over zich heen. Met goede storytelling blijft je verhaal hangen en dat is natuurlijk de bedoeling.
Een unieke boodschap
Als bedrijf is het niet alleen belangrijk om klanten aan je te binden, maar tegelijkertijd wil je natuurlijk ook een unieke boodschap naar voren brengen. Een boodschap is niet altijd origineel. Giet je een boodschap in een verhaalvorm? Dan maak je de boodschap uniek. Heb je bijvoorbeeld een webshop en verkoop je schoenen? Dan ben je niet de enige webshop op de markt. Maar je kunt klanten trekken met een goed verhaal. Schrijf bijvoorbeeld een inspirerend verhaal over de verschillende plaatsen die iemand kan bezoeken met prachtige wandelschoenen.
Met verhalen creëer je een emotionele band
Met goede verhalen creëer je sneller een emotionele band. Om die reden raken mensen ook snel geëmotioneerd van literatuur. Een goed verhaal pakt je bij je strot en laat je vervolgens niet meer los. Daarnaast zorgen verhalen ook voor een connectie tussen een bedrijf en een klant.
Storytelling is informatief
Wil je binnen korte tijd veel informatie verstrekken? Ook dan is het verstandig om voor storytelling te gaan. Met verhalen kun je aan relatief saaie dingen betekenis geven. Misschien was je vroeger slecht in wiskunde, totdat je plots een andere docent kreeg. Een docent die jou wist te pakken met een goed verhaal, waardoor je meer interesse in de stof kreeg en hogere cijfers haalde.
Verhalen worden met andere mensen gedeeld
We vertellen de hele dag verhalen aan elkaar. Verhalen zijn het fundament van de menselijke interactie. Mensen vertellen verhalen aan anderen, omdat ze het leuk vinden om iets te delen. Tegelijkertijd horen veel mensen verhalen van goede vertellers graag aan. Dit kan op den duur alleen maar zorgen voor positieve mond-tot-mond reclame voor je bedrijf. Heb je een goed verhaal? Dan zullen klanten dit graag willen delen aan vrienden en/of familie.
Meest recente berichten
- Wat is narrowcasting en hoe zet je het effectief in? september 21, 2024
- Tijdregistratie: Wat is het belang en welke tools zijn er? september 14, 2024
- Dienstverlening bij immigratie en vestiging juli 30, 2024