Voor veel ondernemers is een bedrijfspand een flinke kostenpost. Daardoor is het van belang dat je ervoor zorgt dat je bedrijfspand probeert terug te verdienen door het als reclamemiddel in te zetten en dus klanten aan te trekken. Maar hoe doe je dat dan? Dat vertellen we je in dit artikel.
Gevelreclame
Reclame op de gevel is de manier om je bedrijfspand herkenbaar te maken en tegelijkertijd ook nieuwe klanten te acquireren. In de basis is ieder bedrijfspand namelijk niet te herkennen. Van buitenaf zie je simpelweg niet welk bedrijf er in het pand is gevestigd en weet je ook niet wat de toegevoegde waarde van dat bedrijf is. Met gevelreclame los je dat probleem in een keer op. Dit zijn de mogelijkheden van gevelreclame:
Spandoeken
Spandoeken lijken misschien niet de mooiste vorm van gevelreclame, maar dat is niet zo. Je kunt ze namelijk strak in een aluminium frame spannen dat je vervolgens op de gevel laat monteren. Het grote voordeel van spandoeken is dat je ze makkelijk kunt verwisselen. Dus als je regelmatig een andere boodschap of actie onder de aandacht wil brengen bij je doelgroep, dan zijn spandoeken de beste vorm van gevelreclame om toe te passen.
Doosletters
Doosletters worden ook wel 3D-letters genoemd. Dat komt doordat het vrij dikkere letters zijn doordat er ingebouwde led-verlichting in de letters zit. Hierdoor zijn doosletters dag en nacht zichtbaar en kunnen ze dus 24/7 nieuwe klanten opleveren. Wil je geen verlichting? Geen probleem, er zijn ook onverlichte doosletters verkrijgbaar. Een groot voordeel van doosletters is dat iedere letter individueel ontworpen kan worden. Dat maakte de mogelijkheden voor de vormgeving en het kleurgebruik zeer divers.
Freesletters
Als je met jouw product of dienst op het hogere segment richt dan zijn freesletters een goede vorm van gevelreclame. Freesletters zijn namelijk smal en van RVS gemaakt waardoor ze zeer stijlvol ogen. Je kunt ze niet zoals doosletters direct verlichten, maar wel indirect door middel van led-spots die je vanaf de onderkant op de letters laat schijnen.
Lichtbakken
Als je een winkelpand hebt dan zijn lichtbakken eigenlijk de beste vorm van gevelreclame die je kunt hebben. Lichtbakken kun je namelijk op de kopse kant tegen de gevel aan monteren zodat ze voor het winkelend publiek al van veraf zichtbaar zijn. Lichtbakken suggereren dat het om rechthoekige bakken gaat. Maar je kunt ze ook in diverse andere vormen laten maken, zoals kubussen, cirkels vierkanten en ovale vormen.
Zo maak je gevelreclame effectief
Gevelreclame op zichzelf is niet effectief als je het alleen tot de bedrijfsnaam beperkt. Een bedrijfsnaam zegt namelijk nog niets over de toegevoegde waarde via producten of diensten. Plaats dan ook altijd een slogan (een korte zin) op de gevel waarmee je duidelijk maakt wat de toegevoegde waarde van jouw bedrijf is. Op die manier zorg je ervoor dat je bedrijfspand herkenbaar is voor je bestaande klanten en tegelijkertijd de interesse wekt van potentiƫle klanten.
Meest recente berichten
- Wat is narrowcasting en hoe zet je het effectief in? september 21, 2024
- Tijdregistratie: Wat is het belang en welke tools zijn er? september 14, 2024
- Dienstverlening bij immigratie en vestiging juli 30, 2024