Bij je doelgroep onder de aandacht komen? Zo doe je dat!

No Comments

Ieder bedrijf heeft nieuwe klanten nodig, jij dus ook! In dit blog delen we een aantal effectieve manieren waarop je bij je doelgroep onder de aandacht kunt komen zodat je nieuwe klanten kunt werven.

Direct mailing

Direct mailing is al jarenlang een effectief middel om klanten te kunnen acquireren. En hoewel de meeste bedrijven tegenwoordig direct mailing via e-mail doen, raden we je aan om ook zeker eens het versturen van een direct mail per post uit te proberen.

De reden daarvoor is dat je veel minder concurrentie hebt in de brievenbus dan online. En bovendien weet je vrijwel zeker dat je boodschap in handen komt van je doelgroep. Ze legen immers hun brievenbus.

Een mailing die opvalt tussen de andere poststukken en inhoudelijk goed is opgebouwd kan een hogere conversie opleveren dan een online campagne. Ons advies is dan ook om eens met een specialist in direct mail in gesprek te gaan om te ontdekken hoe een mailing voor jouw bedrijf ingestoken zou kunnen worden.

SEO en SEA

SEO en SEA heeft te maken met de vindbaarheid in Google in de gratis zoekresultaten en betaalde zoekresultaten. Dagelijks zoeken mensen in Google naar informatie, producten en diensten en dus is Google één van de beste manieren om bij je doelgroep onder de aandacht te komen.

Wel is het zo dat online marketing zeer kostbaar kan zijn. Daarom raden je aan om je altijd eerst goed te laten adviseren door een online marketing bureau over wat voor jou de beste manieren zijn om je vindbaarheid en Google op orde te krijgen. Op sommige zoekwoorden is de concurrentie namelijk zo hoog dat de kosten en baten niet in verhouding zijn.

Signing

Signing omvat allerlei manieren van offline reclame. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Autoreclame door middel van autobestickering
  • Gevelreclame om je bedrijfspand herkenbaar te maken en de aandacht te trekken van potentiële klanten
  • Bedrukte bedrijfskleding

De investering in signing is in de meeste gevallen beperkt terwijl het effect groots kan zijn. Immers, als je bijvoorbeeld veel op de weg bent, zien veel potentiële klanten je autoreclame. Iedere dag weer.

En net zoals bij alle andere methoden om je bedrijf te promoten is het ook voor signing van belang dat je goed nadenkt over de invulling. Signbedrijven werken dagelijks aan reclame-uitingen en weten wat effectief is en wat niet.

Waar het in de basis omgaat is dat je niet alleen je bedrijfsnaam communiceert, maar ook de toegevoegde waarde van je producten of diensten en een call to action gebruikt om het nemen van de gewenste actie te stimuleren.

Deel jouw tip met ons

Hoewel we in dit blogartikel drie zeer effectieve manieren hebben besproken waarop je jouw bedrijf kunt promoten, zijn er natuurlijk nog meer mogelijkheden om bij je doelgroep onder de aandacht te komen. Heb je daar nou een goede tip voor die je met onze lezers wilt delen? Deel hem dan even met ons, dan plaatsen hem bij dit artikel.

Meer blogs

No Comments

Leave a Comment