De voordelen van een freelance copywriter

No Comments

Een copywriter is een tekstschrijver. Hij of zij is gespecialiseerd in het schrijven van teksten voor reclames, campagnes en marketing. Hun expertise ligt in het schrijven van wervende teksten om bijvoorbeeld nieuwe klanten aan bedrijven of organisaties te werven. Deze expertise en vaardigheden kun je als bedrijf of organisatie zeker gebruiken voor diverse projecten en werkzaamheden. Wil je tijdelijk gebruik maken van deze skills, neem dan een freelance copywriter in huis. Er zijn meerdere voordelen te noemen van het inzetten van een freelance copywriter. Lees verder om achter deze voordelen te komen.

Hoe kies je de juiste freelance copywriter uit?

Niet alle copywriters freelance hebben dezelfde opleiding gevolgd. Zo zijn er copywriters die een journalistieke of communicatie opleiding hebben gedaan. Bij het schrijven van wervende teksten voor reclames is de spelling en grammatica niet de hoogste prioriteit. Het gaat om de actie die ze proberen te bewerkstelligen bij de lezer door de geschreven tekst. Om de lezer aan te zetten of te overtuigen om een bepaald product of dienst te kopen. Hiervoor zijn dus niet enkel taalkundige vaardigheden nodig. Niet alleen taal is belangrijk, ook zaken als sociale media, zoekmachines, marketing, doelgroepen en consumentenpsychologie zijn van belang. Deze capaciteiten doen copywriters pas op in de praktijk.

Voordelen van een freelance copywriter

Het inzetten van een freelancer neemt vele voordelen met zich mee.

Het inhuren van een freelance copywriter neemt vele contractuele voordelen met zich mee. Je kunt een contract opstellen voor enkel de periode dat je de copywriter nodig hebt. Verder komen hier geen andere belastingen, sociale premies of verdere lasten of plichten bij kijken. Je hoeft geen rekening te houden met vakantiedagen of ziekteverlof.

Extra werkkracht. Misschien een erg logisch voordeel, maar zeker niet onbelangrijk. Mocht de interne copywriter omkomen in het werk, dan is het zeker verstandig om een freelance copywriter in te huren. Ook wanneer er een tijdelijk project wordt gestart, kan het zeer fijn zijn om een extra paar handen te hebben. Wanneer er bijvoorbeeld een nieuwe website of campagne gelanceerd wordt, moeten er veel nieuwe teksten geschreven worden. Een extra copywriter inzetten zal zeker geen verkeerd besluit zijn.

Freelance copywriters zijn experts in wat ze doen. Vele freelancers kiezen hun specialisme en maken hier hun werk van. Je kunt er dan ook vanuit gaan dat deze professionals experts zijn in het schrijven van pakkende wervende teksten. En dat is precies wat je nodig hebt voor je bedrijf.

Freelancers helpen innoveren. Wanneer je al jaren werkt bij een bedrijf in hetzelfde team, denk je hetzelfde en spreek je in dezelfde taal. Fouten worden soms over het hoofd gezien. Een externe copywriter kan een frisse blik werpen op de situatie en nieuwe interessante invalshoeken bieden.

Copywriter freelancers brengen kennis over. Freelancers hebben over het algemeen veel ervaring. Door diverse opdrachten te doen voor verschillende soorten bedrijven, doen ze ontzettend veel ervaring en kennis op. Deze kennis en ervaring kunnen ze vervolgens weer overbrengen bij jouw bedrijf of organisatie. Hun expertise kan grote positieve gevolgen hebben op de rest van de werknemers en kunnen het bedrijf naar een hoger niveau tillen.

Meer blogs

Leave a Comment