Hoe haal je het maximale uit jouw online marketinginspanningen?

No Comments

Online marketing is een vak apart. Het wereldje verandert in een rap tempo. De ontwikkelingen volgen elkaar zo snel op, dat het voor de meesten lastig bij te houden is. Het is dan ook niet voor niets dat veel bedrijven de hulp van een online marketeer inschakelen. Iemand die op de hoogte is (en blijft!) van de laatste trends en jou helpt om het maximale uit je online marketinginspanningen te halen. 


Maar wat kan je nog meer doen om een zo efficiënt mogelijke campagne op te stellen? Hoe zorg je ervoor dat al jouw werk zeker niet voor niets is? Hieronder geven we enkele tips die hierbij kunnen helpen. 

Laat geen data verloren gaan met server side tagging 


Server side tagging via Google Tag Manager wordt als één van de methodes gezien om zoveel mogelijk data te verzamelen. Helaas zien we dat tegenwoordig veel data verloren gaat. Bijvoorbeeld door adblockers en het feit dat third-party cookies dreigen te verdwijnen. Als ondernemer moet je hiervan op de hoogte zijn en snel je strategie kunnen aanpassen. Doe je dit niet, dan loop je het risico dat je waardevolle informatie over de websitebezoeker misloopt en je campagnes niet verder geoptimaliseerd kunnen worden. 


Server Side Google Tag Manager is een variant waarbij de tags niet langer meer op de apparaten en browser van de gebruiker worden geladen. Dit gebeurt op de server van de website zelf. Zo is er minder last van adblockers en browserpreventies die de tracking kunnen schaden. Schakel deskundige hulp van bijvoorbeeld www.adpage.io in om dit op de juiste manier te implementeren en zo geen waardevolle data meer mis te lopen. 

Maak gebruik van automatische advertenties 


Er gaat veel werk zitten in het creëren van succesvolle marketingcampagnes. Maar wist je dat het niet altijd noodzakelijk is om er enorm veel tijd en aandacht aan te besteden? Soms kan je ook eenvoudig je voordeel doen met geautomatiseerde opties. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van automatische advertenties via Google Ads. Deze worden aan de hand van enkele persoonlijke gegevens volledig gericht op jouw specifieke doelgroep en je hebt hier verder geen omkijken meer naar. 

Ken jouw doelgroep 


Veel ondernemers maken de fout om lukraak te adverteren. Je kunt echter nooit het maximale uit jouw marketing halen als je geen idee hebt voor wie je deze campagne opzet. Bedenk daarom eerst goed wie jouw doelgroep is. Voor wie is deze advertentie straks geschikt? Wie hoop je te bereiken? Welke zoekvraag hebben ze? Hoe kun je deze effectief beantwoorden? 

Op basis van die gegevens ben je in staat om je campagnes te optimaliseren. Hierdoor bereik je gegarandeerd de juiste doelgroep. Iets wat uiteindelijk ook weer tot meer leads zal leiden. 

Bovendien bepaalt de doelgroep ook op welke kanalen je actief moet zijn. De jongere generatie is bijvoorbeeld vooral zichtbaar op social media kanalen zoals TikTok. Met het plaatsen van ludieke filmpjes zet je jouw bedrijf op de kaart. De generatie tussen de 20 en 40 jaar is echter weer meer zichtbaar op Facebook en Instagram. Doe hier je voordeel mee. 

Meer blogs

Leave a Comment