Van de verkoop van isolatieglas tot webdesign: succes gegarandeerd met de juiste marketingcampagne!

No Comments

Anno 2019 is het als bedrijf ontzettend belangrijk om in de juiste webmarketing te investeren. Hierbij maakt het niet uit of je isolatieglas verkoopt of webdiensten aanbiedt. De gemiddelde consument zoekt tegenwoordig vrijwel alles online. De digitale wereld heeft immers heel veel nieuwe mogelijkheden gecreëerd. Het is voor mensen eenvoudiger om diensten, bedrijven en producten op te zoeken. Enkel de term ‘isolatieglas’ bij een zoekmachine invullen is voldoende om direct meerdere aanbieders te vinden. Dit heeft ook voor de bedrijven zelf een groot voordeel. Zij kunnen nu immers een veel bredere doelgroep bereiken. Tenminste, in theorie. Je kunt enkel die brede doelgroep bereiken als je website goed vindbaar is. Daarom is een uitstekende marketingcampagne onmisbaar. Hoe je dat aanpakt leggen we uit in dit artikel.

Schakel een marketingspecialist in

Het is een enorme misvatting dat je de marketing van jouw bedrijf wel in eigen beheer kunt houden. Natuurlijk is dit wel mogelijk, maar effectief is het vaak niet. Dit komt voornamelijk omdat ondernemers vaak de tijd niet hebben om zich te verdiepen in de online marketing wereld. Hierdoor laten ze al gauw steekjes vallen. Bovendien stopt het niet bij het opzetten van een marketingcampagne. Deze moet continu aangepast worden op nieuwe inzichten. De online marketing vormt dan ook een dagtaak. Heb jij hier tijd voor? Waarschijnlijk niet. Daarom is het altijd verstandig om een marketingspecialist in te schakelen.

Zij kunnen jou precies vertellen hoe je jouw doelgroep kunt bereiken. Bovendien nemen ze alle dagelijkse taken over en zal je al snel effect waarnemen. Met de juiste online marketing, groeit jouw klantenbestand en dat levert meer omzet op. Een win-win situatie dus!

Schakel een marketingspecialist in

Wat kan je zelf doen?

Laten we als voorbeeld nemen dat jij isolatieglas verkoopt. Dan kan je natuurlijk alle online marketing aan een specialist overlaten, maar er zijn uiteraard ook wel een aantal dingen die je zelf kunt doen. Wat dacht je bijvoorbeeld van het bijhouden van de sociale media kanalen?

Op Facebook en Instagram kan je eenvoudig een pagina aanmaken voor jouw bedrijf. Het grote voordeel hiervan is dat je enorm veel mensen persoonlijk kunt benaderen. Door dagelijkse beslommeringen te delen, foto’s te delen van klussen of gewoon grappige weetjes en leuke informatie te plaatsen, zal je merken dat je dichter bij de consument komt te staan. Het bedrijf krijgt een gezicht. Je bent niet langer meer dat bedrijf wat isolatieglas plaatst, maar je kan jezelf tevens onderscheiden van de massa door jullie persoonlijke touch. Daarnaast kan het bijhouden van sociale media ook nog eens ontzettend leuk zijn en hoeft het niet veel tijd te kosten.

social media zelf doen

Houd rekening met de verschillende doelgroepen

Om een marketingplan echt te laten slagen is het belangrijk dat je met alle doelgroepen rekening houdt. Vaak weten ondernemers heel goed voor welke doelgroep zij het meeste werk afleveren. Zo zal een ondernemer in isolatieglas bij allerlei diverse huishoudens werk afleveren, maar zal een ondernemer in rollators meer gericht zijn op senioren. Als je weet welke doelgroepen bij jouw onderneming horen, kan je veel gerichter reclame maken én dat loont. Geef daarom duidelijk aan jouw marketingspecialist op wat de doelgroep is. Deze kan vervolgens een geslaagd plan samenstellen en zo voor meer naamsbekendheid zorgen!

Meer blogs