Misschien heb je wel eens gehoord van HubSpot, maar wat is het precies? HubSpot is een software platform en helpt commerciële teams om effectief te werken aan meer leads, (tevreden) klanten en meer websitebezoekers. In totaal worden er drie platforms aangeboden en dat zijn sales, marketing en services. HubSpot heeft een eigen CMS. Veel organisaties hebben de voordelen al mogen ervaren om hiermee te werken. Het zou zomaar kunnen dat het voor jou ook een goede oplossing is en effectief ingezet kan werken.
All-in-one platform
HubSpot kan gezien worden als een echt all-in-one platform. Waarom?
– De klant staat centraal binnen het HubSpot CRM.
– Er wordt gebruik gemaakt van een Marketing Automation Platform en dat zorgt weer voor meer leads en traffic.
– Meerdere aanvullende sales tools zijn beschikbaar voor efficiëntere sales bij sales professional.
– Services maakt het mogelijk om klanten langer te behouden en ook tevreden te houden.
– CMS zorgt voor een website met alle voordelen van een geïntegreerd content platform.
Koppelingen met andere platforms
Er kunnen verschillende CRM platforms aan HubSpot worden gekoppeld, zoals Microsoft Dynamics CRM en Salesforce. Er zijn binnen de software dan ook diverse koppelingen beschikbaar. Het voordeel is dat commerciële teams de bestaande software kunnen laten ‘praten’ met HubSpot. Ook kunnen er zo eenvoudig gegevens uit worden gewisseld en zo kan een ‘closed loop’ rapportage worden gerealiseerd.
Anders dan anderen..
Je hebt het HubSpot CRM platform en dat is toch anders dan vele anderen. Als je namelijk kiest voor een goed CRM systeem, dan krijg je zo een integraal beeld van alle contacten, maar ook van je leads, lopende deals en van je huidige klanten. Het zorgt ervoor dat de hele productiviteit verhoogd zal worden binnen de marketing, maar ook binnen het sales team. Er wordt hierbij slim gebruik gemaakt van de opties binnen het digitale tijdperk. Organisaties zijn door het gebruik van HubSpot in staat om processen van marketing, services en sales te stroomlijnen. Prestaties kunnen zo ook verbeterd worden.
Je zou het CRM van HubSpot kunnen zien als een soort centrale schakel binnen een all-in-one marketing en sales suite. Het CRM wordt continu verrijkt met gekwalificeerde leads dankzij marketing en zo kan sales aan de slag met kansrijke prospects. Door de juiste processen te gebruiken zijn de teams ook goed op elkaar ingespeeld en zo kan er samen gezorgd worden voor groei van de onderneming.
Meer informatie?
Het kan zijn dat je er graag meer over te weten wilt komen en dan kun je terecht bij de HubSpot specialist van de Benelux (Webs). De website staat centraal, je wil hierdoor in contact komen en blijven met je klanten. Gelukkig kun je alles naar wens inrichten en zorgen dat het echt een geheel wordt, wat bij je past. Het CMS is daarom snel, veilig en schaalbaar, een goed CMS om te gebruiken en is interessant voor iedere marketeer.
Meest recente berichten
- Wat is narrowcasting en hoe zet je het effectief in? september 21, 2024
- Tijdregistratie: Wat is het belang en welke tools zijn er? september 14, 2024
- Dienstverlening bij immigratie en vestiging juli 30, 2024