Hoe kan NederlandReview voor meer traffic zorgen?

No Comments

Wie wil er niet meer verkeer op zijn website? Bedrijven kunnen een online campagne starten, blogberichten schrijven of zich inzetten op sociale media om hun doelstellingen te bereiken. Dit zijn allemaal geweldige manieren om het verkeer te vergroten, maar ze zijn ook de meest voorkomende. De concurrentie is hevig en als bedrijven niet veel tijd en geld in deze aanpak steken, zullen ze geen indrukwekkend resultaat boeken. Dus, is er iets wat bedrijven missen?

Online reviews

Volgens de grote digitale marketing bloggers is het antwoord online reviews zoals Nederlandreview.. Online recensies stellen klanten uit het verleden in staat om hun ervaring met een bedrijf en potentiële klanten te beoordelen om te beslissen of ze dat bedrijf vertrouwen. Als gevolg daarvan hebben online beoordelingen een belangrijke invloed op het verhogen van het verkeer op een website. Online beoordelingen leiden tot betere lokale zoekresultaten en meer verwijzingsverkeer. Positieve reviews genereren bovendien organisch verkeer.

online review

 

Lokale zoekresultaten

Elke digitale marketeer en SEO-expert kent de waarde van een hoge ranking op Google:

hoge ranking = veel verkeer. Lokale zoekopdrachten op Google beperken de resultaten tot bedrijven in je geografische gebied. Deze rangschikking wordt bepaald door meer dan 100 factoren, variërend van nabijheid tot betrokkenheid op sociale media.

Volgens onderzoeken zijn reviews de 7e belangrijkste factor die Google gebruikt om gelokaliseerde organische rangschikking te bepalen. Google zelf duidelijk heeft gemaakt dat reviews de lokale zoekposities kunnen beïnvloeden – en dat er rekening mee wordt gehouden in de algoritmes om te bepalen waar bedrijven op SERP’s verschijnen. Aangezien de zoekalgoritmen niet openbaar zijn, wordt algemeen geconcludeerd dat Google kijkt naar de hoeveelheid, de beoordelingssnelheid en de diversiteit van de beoordelingen.

  • De hoeveelheid verwijst naar de aantallen beoordelingen.
  • Snelheid is de snelheid waarmee beoordelingen verschijnen.
  • Diversiteit duidt op een verscheidenheid aan taal in de beoordelingen.

Hoewel het leuk is als het algoritme van Google het werk voor je doet, leidt een praktische benadering van online recensies ook tot meer verkeer.

slechte review

Verwijzingsverkeer klanten ervaringen en klachten

Verwijzingsverkeer heeft twee grote voordelen: meer bezoekers op je site en SEO-waarde. Review websites zijn een goede bron zijn voor meer verwijzingsverkeer. Om te profiteren van deze review sites, moet je informatie over je bedrijf indienen of een profiel aanmaken. Als er al een vermelding bestaat voor je bedrijf, kun je deze claimen en de informatie bijwerken om deze zo nauwkeurig mogelijk te maken. Kijk of er een beoordelingssite voor je branche is en zorg ervoor dat je een lijst krijgt. Een bonus voor deze doorverwijzing verkeer is de klanten zullen hooggekwalificeerd zijn.

Mensen die op een link naar een bedrijfswebsite klikken vanaf een beoordelingssite hebben meer kans om in de koopfase van hun reis te zitten, en hebben al interesse getoond in dat bedrijf. Hoe meer links en klikken een domein krijgt van verwijzende pagina’s op review sites, hoe groter de kans dat ze hoog scoren in de zoekmachines.

Conclusie reviews

Gezien deze punten is het duidelijk dat online recensies een grote impact hebben op het websiteverkeer. Ze leiden tot een hogere positie in lokale zoekopdrachten en een verbetering van het verwijzingsverkeer. Daarnaast zullen goede reviews een positieve invloed hebben op het organische verkeer.

Deze voordelen verhogen het websiteverkeer als geheel. Hoewel bedrijven minder controle hebben over online reviews dan andere methoden om het verkeer te verhogen, zijn ze een essentieel onderdeel van elke digitale marketingstrategie.

Meer blogs

No Comments

Leave a Comment