Wat levert Google Adwords op?

No Comments

 

Google Adwords

Veel bedrijven maken gebruik van Google Adwords. Adverteren via Google kan echter een aanslag zijn op het marketingbudget van jouw bedrijf. Zeker als er een onjuiste marketingstrategie wordt gehanteerd. Weet jij wel hoeveel jouw reclamecampagne via Google oplevert? Hoeveel mensen daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf? Hoeveel dit voor jouw maandelijkse omzet betekent? Vaak is het antwoord nee. Toch is het wel ontzettend belangrijk om over deze informatie te beschikken. Hoe kun je een goede reclamecampagne voeren als je niet weet wat het resultaat is? Als je niet weet hoe effectief Google Adwords kan zijn? In dit artikel vertellen we meer over de werking van Google Adwords en hoe je zoveel mogelijk resultaat kunt behalen met jouw reclamecampagne.

Grootste valkuil

De grootste valkuil van Google Adwords is dat bedrijven er vaak te licht over denken. Ze gaan er vanuit dat ze dit parttime naast hun bestaande taken kunnen oppakken. Kortom: als ik er tijd voor heb, ga ik er mee aan de slag. Als je met deze gedachte een eigen reclamecampagne op wilt stellen, is deze gedoemd te mislukken. Google Adwords lijkt misschien simpel, maar is dit allerzins niet. Je kunt je er niet alleen mee bezig houden als het je uitkomt. Als je goede resultaten wilt behalen is het noodzakelijk dat je hier iedere dag veel tijd en aandacht in steekt. Logischerwijs is dat niet voor iedere ondernemer mogelijk. Je hebt immers ook nog een bedrijf te runnen. In dat geval is het zeer verstandig om google adwords professionals in te schakelen.

beheerfase Google Adwords

Technisch ingesteld

Een goed ingestelde reclamecampagne via Google Adwords kan heel veel opleveren voor een bedrijf. Hou echter wel in je achterhoofd dat we niet kunnen spreken van een wondermiddel. Ook de kwaliteit van het bedrijf moet uitstekend zijn, wil een campagne effectief zijn. Daarnaast moet de campagne de juiste doelgroep bereiken. Een kapperszaak in Utrecht heeft bijvoorbeeld niets aan een advertentie die in de provincie Friesland wordt weergegeven. Ook de landingspagina en zoekwoorden moeten effectief op elkaar afgestemd worden. Pas als volledige harmonie is bereikt kan het eindresultaat in jouw voordeel werken.

De kracht van jouw bedrijf

Het bepalen van de juiste zoekwoorden is een vak apart. Vaak maken bedrijven de fout om met al hun diensten te adverteren. Maar is dit wel zo verstandig? In veel gevallen moet je het afleggen tegen grote concurrenten op de arbeidsmarkt. Hierdoor kun je je Adwords euro’s direct vaarwel zeggen. Wil je op een slimmere manier adverteren? Focus je dan op de kracht van jouw bedrijf. Welke diensten zijn uniek? Typeren het karakter van jouw bedrijf? Op die diensten kun je scoren. Zo kun je meer clicks binnenslepen en is de kans op succes groot.

Rendabel?

Heb je al eens uitgerekend hoeveel Google Adwords je mag kosten om conversie te behalen? Is het wel rendabel om op deze manier te adverteren? Dit kun je enkel bepalen door een paar simpele berekeningen te maken. Bedenk eerst hoeveel een nieuwe klant je mag kosten op basis van de prijs per click en het conversiepercentage. Hou in je achterhoofd dat ongeveer 1 op de 3 leads besluiten over te gaan tot het conversiedoel. Bereken vervolgens hoeveel clicks genereert moeten worden om het conversieratio te behalen. Als dit niet in harmonie is met de uitgaven, heeft het geen zin om via Google te adverteren. Laat je hierover informeren door een Google Adwords specialist. Zo kom je nooit voor vervelende financiële verrassingen te staan.

Gebruik de juiste landingspagina

Uit ervaring blijkt dat bezoekers van een website binnen één oogopslag willen zien wat ze van jouw bedrijf kunnen verwachten. Als je de aandacht niet weet vast te houden is de kans groot dat ze verder klikken. Dit gebeurt vaak als een verkeerde landingspagina wordt gebruikt. Als mensen besluiten om op jouw website te klikken en ze vervolgens op de homepage belanden, zien ze niet direct wat die bijzondere dienst inhoudt. Zo verlies je klanten én geld. Maak daarom voor ieder zoekwoord een speciale landingspagina om klanten wél vast te houden.

Maak gebruik van Google Analytics

Weet je niet precies wat een reclamecampagne via Google Adwords oplevert? Dan kan dit erg kostbaar zijn. Als je adverteert op verkeerde zoekwoorden, de landingspagina niet in harmonie is of als de diensten te veelomvattend zijn is de kans groot dat een campagne niet het gewenste resultaat oplevert. Dit kun je echter nooit met zekerheid zeggen als je geen bewijs hebt. Hoe moet je een campagne aansturen als je het overzicht kwijt bent? Daarom is het verstandig om Adwords direct te koppelen met Google Analytics. Google Analytics meet continu de vorderingen en de behaalde resultaten via Adwords. De professionals van adwords bureau GMU.online zijn in staat om deze gegevens te interpreteren en op basis daarvan een nieuw aanvalsstrategie te bepalen. Zo wordt de conversie continu goed bijgehouden en verhoog je de kans op succes

Meer blogs

No Comments
 

Leave a Comment