Tips voor adverteren met Google Ads

No Comments

Google Ads: een platform wat in slechts enkele jaren uitgegroeid is tot één van de effectiefste manieren om te adverteren. Google Ads nivelleert het speelveld voor zowel grote als kleine ondernemers. Door slim campagne te voeren via Google Ads, kan je zelfs als kleine ondernemer in de buurt komen van het succes van de grote spelers binnen de sector. Dit klinkt natuurlijk prachtig, maar adverteren via Google AdWords is moeilijker dan het lijkt. In dit artikel geven we enkele tips om jouw succes op de markt te vergroten via Google AdWords.

Wat is Google AdWords?

Google AdWords is een manier om te adverteren via de grootste zoekmachine ter wereld. Door te adverteren op specifieke zoekwoorden, zorg je ervoor dat je hoger in de zoekresultaten terecht komt op Google. En zoals we allemaal weten maakt dit een groot verschil voor de bezoekersaantallen op je website en is de kans op conversie hierdoor ook een stuk groter. Bij Google AdWords betaal je per klik. Hierbij is het belangrijk dat de keywords relevant zijn aan de advertentie en je er ook nog eens voor zoekt dat je niet te breed inzet, anders is de kans groot dat je én veel te veel betaalt én dat het ook nog eens weinig zal opleveren.

Een voorbeeld: run je een grote webshop in schoenen? Adverteer dan zeker niet op ‘schoenen’ of ‘schoenen online’. Kies specifiek voor enkele merken en maak de zin langer. Denk aan “toms online kopen”.

Verdeel zoekwoorden onder in groepen

De grootste fout die ondernemers maken wanneer ze starten met Google Ads is dat ze alle zoekwoorden onder één advertentie zetten. Hierdoor is de advertentie echter veel minder effectief. Google AdWords heeft het juist mogelijk gemaakt om verschillende groepen te creëren voor jouw keywords. Je kan de advertenties en keywords vervolgens weer onderverdelen in diverse advertentiegroepen. Dit maakt de advertentie veel relevanter en overzichtelijker.

Gebruik enkel relevante keywords

Het is voor Google heel belangrijk om hun zoekmachine zo kwalitatief mogelijk te houden. Daarom zullen zij advertenties filteren die geen relevante informatie bevatten. Wanneer je als schoenenwinkel adverteert voor kleding, dan zal dit geen relevante informatie zijn. Bovendien is de kans op conversie heel klein, want de zoeker vindt nooit wat hij zocht.

Bedenk daarom goed dat breed adverteren misschien meer impressies oplevert, maar dat dit onder de streep waarschijnlijk weinig oplevert. De advertentie wordt dan immers ook getoond aan mensen die hier helemaal geen interesse in hebben. Het is zaak om de juiste balans te vinden tussen breed en accuraat adverteren.

Schakel een Google Specialist in

Adverteren via Google AdWords is moeilijker dan het lijkt. Bovendien kost het ook nog eens heel veel tijd om een effectieve campagne op te zetten, deze waar mogelijk bij te schaven aan nieuwe inzichten en ook nog eens niet teveel te betalen. Daarom is het slim om dit uit te besteden aan iemand die er echt verstand van heeft. Gelukkig zijn er veel online marketeers beschikbaar die zich gespecialiseerd hebben in adverteren via Google AdWords. Zo weet je zeker dat je reclamecampagne effectief wordt uitgevoerd.

Meer blogs

No Comments

Leave a Comment