Vakantie ervaring websites, ervaringen van en door klanten

No Comments

Het is tegenwoordig een enorme hit om ervaringen en reviews van andere klanten op te zoeken. Veel consumenten maken gebruik van zogenaamde ‘ervaringen’ sites om meer te weten te komen over het doen en laten van een webshop of vakantieaanbieder. Het boeken van vakanties doen we anno 2018 vrijwel allemaal gewoon online. Reisbureaus zien er tegenwoordig maar een beetje kaal uit en er is dikwijls geen mens te bekennen. De reden is simpel: online is het vaak hartstikke gemakkelijk (en leuk) om een vakantie uit te zoeken. Bovendien kan je zelf alle prijzen met elkaar vergelijken om zo de goedkoopste vakantie te vinden. Ook als ondernemer is het belangrijk om deze trend in de gaten te houden. Je kunt immers meer te weten komen over jouw bedrijf en de ervaringen van jouw klanten. Maar wat in vakantie ervaring websites trekt ons als consument zo aan?

Eerlijke verhalen

Bij een reisbureau of reisaanbieder zal je enkel de prachtigste verhalen zien staan. Toch weet de gemiddelde consument heel goed dat dit voornamelijk reclamepraatjes zijn. Waar wij zo benieuwd naar zijn? Dat is de realiteit! We willen echte en eerlijke verhalen horen. Als we een vakantie willen boeken bij Voyage Privé, willen we zeker weten dat we een fijne vakantie zullen hebben. We willen hierbij geen onwaarheden horen. Enkel de ongezouten waarheid van en door klanten! Eerlijke verhalen zijn het sleutelwoord tot het hart van de consument. Hoe meer goede verhalen, hoe sneller het klantenaantal zal stijgen. Je kunt deze manier van adverteren goed vergelijken met de welkbekende mond-tot-mond reclame. Goede verhalen van de klant behoren tot de beste reclame die er bestaat!

voyage-prive-1526983884

Alle weetjes op een rij

Consumenten houden er van als iets overzichtelijk is. Ze willen niet uren hoeven zoeken naar Europar ervaringen. Ze willen direct op één pagina zien waar dit bedrijf voor staat en hoe het andere klanten bevallen is. Op een ervaringenwebsite kunnen ze dit in één oogopslag zien. Als de reacties overwegend positief zijn, is de kans groot dat ze niet meer verder zullen zoeken en voor dit bedrijf kiezen. Als de reacties echter overwegend negatief zijn, is de kans groot dat de consument niet meer terugkijkt op de website van dit bedrijf en direct iets anders zoekt. Zo zie je dat ervaringenwebsites steeds belangrijker worden voor het koopgedrag van de klant.

europcar-autoverhuur-new

Het gemak van internet

Het gemak van internet kan zowel enorm fijn zijn voor je bedrijf, als enorm vervelend. Je hoort maar al te vaak over zogenaamde ‘trollen’ die het internet opgaan om negatieve verhalen te vertellen over verschillende bedrijven. Des te groter de naam, des te negatiever de verhalen worden. Dit kan enorm frustrerend zijn als je weet dat er niks klopt van de verhalen. Laat je vooral niet uitlokken tot reactie, dit komt vaak alleen maar verkeerd terecht bij de consumenten die wél echt oprecht nieuwsgierig zijn naar jouw bedrijf. Laat de verhalen online zoveel mogelijk links liggen en ga alleen in op de realiteit. Je kunt veel sturen en het klantencontact continue verbeteren, maar negatieve verhalen blijven altijd heersen op het internet. Zolang je maar weet dat de positieve verhalen nog steeds de boventoon voeren!

Meer blogs

No Comments

Leave a Comment