Zo herken je een goed online marketingbureau
- augustus 29, 2019
- Online Marketing, SEo, Tips
Het verhogen van je online conversie lijkt misschien eenvoudig. Het klinkt immers niet zo moeilijk. Iedere ondernemer zal echter al snel ontdekken dat dit lastiger is dan het in werkelijkheid lijkt. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om zelf je kennis te vergroten en als ware online marketing consultant door het leven te gaan, maar dit vraagt wel enorm veel tijd en inspanning. Heb je die ook als ondernemer? Of besteed je die tijd liever aan het opzetten van het bedrijf en het versterken van de klantencontacten? In dat geval kan het verstandiger zijn om een online marketing specialist in te schakelen. Tegenwoordig is het aanbod van online marketingbureaus echter enorm groot. Hoe onderscheid je dan het kaf van het koren? Waar moet je op letten?
Lees klantenervaringen
Online marketing bureau Utrecht, met die zoekterm begint jouw queeste. Al snel vind je een enorm groot aanbod en iedere marketing specialist weet zich bijzonder goed te profileren. Maar betekent dit ook dat iedere specialist even goed is? Daar valt over te twisten. De professionele uitstraling van de website hoeft namelijk lang niet altijd wat te zeggen. De ervaringen van de klanten vertellen je veel meer over de kwaliteit en de kunde van de marketing specialist. Controleer daarom altijd eerst of er voldoende positieve klantenervaringen online te vinden zijn. Bedenk natuurlijk wel dat er online van alles geschreven kan worden, dus dat één of twee negatieve ervaringen niet direct opwegen tegen al die positieve ervaringen. Niet iedereen kan immers altijd even tevreden zijn.
Is er sprake van een ‘klik?’
Je moet tevens naar die welbekende ‘klik’ op zoek gaan. Dit klinkt een beetje alsof je online gaat daten en daar kan je het misschien ook wel een beetje mee vergelijken. Een klik is het belangrijkste ingrediënt in een gezonde samenwerking. Wanneer deze klik er niet is, zullen de neuzen van beide partijen niet in dezelfde richting staan. Hierdoor kunnen er conflicten en ongenoegen ontstaan. Die zogenaamde ‘klik’ zorgt ervoor dat jullie allebei van hetzelfde resultaat willen genieten en dat er bijna een verplichting ontstaat om kwalitatief werk af te leveren. Ga dan ook gerust met meerdere online marketingbureaus in gesprek. Zo weet je zeker met wie de klik er wel is en welk marketing of SEO bureau direct afvalt.
Trap niet in gladde praatjes
Iedere marketing specialist zal zich goed verkopen. Blijf echter wel realistisch en trap niet direct in gladde praatjes. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook meestal het geval. Vraag daarom goed door bij bepaalde ‘acties’ of ‘afspraken’. En let op de dingen die het bureau vraagt en welke mogelijke oplossingen zij hiervoor bieden. Hierdoor onderscheid je al gauw de valse beloftes met de werkelijkheid.
Maak duidelijke afspraken
Wanneer je eindelijk een goed online marketingbureau gevonden hebt, is het belangrijk om al jouw wensen zo duidelijk mogelijk te formuleren. Bespreek samen met het bureau wat er mogelijk is en hoe jullie dit gaan aanpakken. Laat deze afspraken vervolgens ook op papier zetten.
Hopelijk hebben we je op weg kunnen helpen bij het kiezen van een online marketing bureau. Heb je meer tips? Laat het ons weten!
Meest recente berichten
- Wat is narrowcasting en hoe zet je het effectief in? september 21, 2024
- Tijdregistratie: Wat is het belang en welke tools zijn er? september 14, 2024
- Dienstverlening bij immigratie en vestiging juli 30, 2024