De beste marketing strategieën van 2020

No Comments

Net zoals een goede strategie belangrijk is bij het spelen van een kaartspel, zijn goede marketing strategieën essentieel voor de groei van je bedrijf. Als je niet goed weet hoe je dit aan moet pakken, kun je heel wat potentiële klanten mislopen.

Hieronder werpen we een blik op de beste marketing strategieën van 2020.

Personaliseer je marketingberichten

Peter Wilfahrt, directeur van digitaal bureau Versandgigant, benadrukt dat het belangrijk is om elk bericht te personaliseren. Dit kun je doen door je te verdiepen in analyses en demografische gegevens. Je kunt je publiek in groepen opdelen op basis van hun acties zoals hun eerste aankopen of herhaalde aankopen.

Vandaag de dag zijn er nog niet zoveel merken die gepersonaliseerde berichten gebruiken als marketing strategie. Je klanten aanspreken met naam en voornaam is echter niet meer voldoende. Het is de bedoeling dat je echt gaat graven in de gedachten van je klanten en te ontdekken wat ze wensen, vrezen en willen.

Personaliseer je marketingberichten

Update je bestaande content

Het updaten van oude content is een belangrijke marketing strategie omdat Google relevante en nieuwe content hoger gaat rangschikken in de zoekresultaten. Het is dus niet enkel van belang om regelmatig nieuwe inhoud te publiceren, maar ook om je bestaande inhoud te vernieuwen. Op die manier blijft de content op je website van hoge kwaliteit en beland je hoger in de zoekresultaten van Google.

Eenvoudige updates en kleine aanpassingen kunnen al een groot verschil maken.

Update je bestaande content

Begin een podcast

Podcasts waren een echte doorbraak in 2019 en vooral in de digitale marketing. Deze trend zet zich ook verder in 2020. Je kunt zelf een podcast starten of als gast verschijnen in een gevestigde podcast.

Podcasts zijn een geweldige manier om een solide publiek op te bouwen dat elke week terugkeert. Het is ook een goede tool om inhoud die je misschien al op je blog hebt staan, opnieuw te gebruiken.

Regelmatig verschijnen in een podcast biedt meer siteverkeer en het stimuleert ook de bekendheid van je merk.

Gebruik meer video’s

Het gebruik van video’s was een populaire digitale marketingtactiek in 2019 en dat geldt ook voor dit jaar.

Video’s zorgen voor een sterke band met de consument waardoor hij sneller geneigd is om tot een aankoop over te gaan.

Daarnaast is ook live streaming een uitstekende tool. Het is gratis, het kost niet veel tijd en je bereikt er een bredere doelgroep mee. Bovendien biedt het een zekere authenticiteit waardoor je meer gebruikers gaat aanspreken.

 

 

Meer blogs

No Comments

Leave a Comment