Google AdWords succesvol toepassen met een klein budget

No Comments

Veel mensen denken dat adverteren met Google AdWords alleen weggelegd is voor grote ondernemers. Als beginnend ondernemer heb je niet voldoende financiële middelen om hetzelfde succes te bewerkstellen. Fout! Ook met een klein budget kan je succes behalen met Google AdWords. Dit vereist enkel een flinke dosis creativiteit van de adverteerder. Heb je moeite met creatief denken? Schakel dan een professional in om jou te helpen bij het opzetten van een Google AdWords campagne. Het is raadzaam om te kiezen voor een bureau bij jou in de buurt, zodat jullie ook face-to-face contact kunnen hebben als dat nodig is. Dus woon je in Nijmegen? Een online marketing bureau Nijmegen is al snel gevonden. Wil je het toch zelf aanpakken of ben je benieuwd naar de tips & tricks voor adverteren via Google AdWords met een klein budget? Lees dan snel verder.

Zoekwoorden: de juiste keuzes maken

Als je een account aanmaakt op Google AdWords zal je direct gevraagd worden naar zoekwoorden en zoekwoordthema’s. Natuurlijk wil je het liefst op alle zoekwoorden die te maken hebben met jouw website gevonden worden. Maar als je over een klein budget beschikt zal je toch belangrijke keuzes moeten maken. We raden aan om de zoekwoorden zo beperkt mogelijk te houden en je niet te focussen op de dure zoekwoorden, zoals ‘geld lenen’ of ‘hypotheek afsluiten’.

Zoekwoordenanalyse Google Adwords

Maak leesbare en aantrekkelijke advertentieteksten

Het schrijven van aantrekkelijke advertentieteksten is een vak apart en is dan ook niet voor iedereen weggelegd. Laat dit, als je niet echt handig bent in het puzzelen met woorden, liever over aan een professional. Wel kan je zelf ook wat betekenen voor de tekstschrijver. Jij bepaalt in principe wat er geschreven moet worden en welke veranderingen aangebracht moeten worden in de huidige teksten. Bedenk bijvoorbeeld of het nodig is om prijzen te vermelden in je tekst en welk focus zoekwoord er gebruikt mag worden.

Adverteer binnen jouw regio

Grote ondernemers hebben de mogelijkheid om te concurreren tegen landelijke ‘rivalen’. Als je een kleine ondernemer met een klein budget bent heb je deze luxe niet. Door specifieke locaties aan te klikken waarop jij wilt adverteren zorg je dat de kosten een stuk lager uitvallen. Als jouw bedrijf bijvoorbeeld in Friesland zit is het verstandig om daar en in omstreken te adverteren. Pak het nooit landelijk aan. Dat kost niet alleen heel veel geld, maar de kans is ook nog eens groot dat dit je niks oplevert.

local-SEO

Zet je advertenties er niet 7 dagen per week op

Als je al eerder gebruik gemaakt hebt van Google AdWords weet je precies op welke dagen advertenties drukker bezocht worden. Voor sommige bedrijven is het rendabel om in het weekend te adverteren en bij andere bedrijven is dit juist op een doordeweekse dag. Dit leer je simpelweg door ervaring. Wel kunnen we stellen dat 7 dagen per week adverteren niet nodig en bovendien zonde van je geld is. Je kunt tevens ook het tijdstip aanpassen waarop je advertenties zichtbaar zijn.

Meer blogs

No Comments
 

Leave a Comment