4 online marketing tips voor autobedrijven

No Comments

Automotive marketing stond vroeger vooral in het teken van het opstellen van mooie brochures en het plaatsen van advertenties in de krant. Inmiddels volstaat deze vorm van marketing echter niet meer. Ook autobedrijven moeten zich meer gaan focussen op de digitale wereld. Online marketing mag anno 2019 niet meer ontbreken, ook niet in de automotive. Maar hoe maak je jouw bedrijf zichtbaar voor het grote publiek? Hoe verhoog je de vindbaarheid in Google? Wat is de kracht van social media? Hoe kan je jouw diensten kenbaar maken aan de wereld? Wij geven 4 online marketing tips voor autobedrijven.

1.         Laat een slimme website bouwen

Tegenwoordig lijkt het allemaal zo gemakkelijk. Even snel een website maken via WordPress en een webdesigner is zelfs niet meer nodig. Wie dit denkt, komt van een koude kermis thuis. Het bouwen van een mooie website is tegenwoordig inderdaad niet meer zo moeilijk. Maar betekent dit ook dat jouw bedrijf gevonden wordt? Als jij adverteert met jullie private lease contracten, zal dit dan ook gelezen worden? Het antwoord is dikwijls ‘nee’.

Dit komt vooral doordat veel automotive websites niet mobielvriendelijk zijn. Dit terwijl de meeste mensen tegenwoordig op hun mobieltjes naar een goed bedrijf zoeken. Als jouw website niet gebruiksvriendelijk is, zal deze vaak vergeten worden. Wees geen dief van je eigen portemonnee, maar investeer in een slimme website.

Laat een slimme website bouwen

2.         Maak gebruik van Google Adwords

Google is de belangrijkste zoekmachine ter wereld! Daarom is het belangrijk dat jouw autobedrijf op Google een hoge positie inneemt. Maar hoe doe je dit? Hiervoor kunnen een aantal methodes toegepast worden. Google Adwords is vaak de snelste methode om de vindbaarheid van jouw website effectief te verbeteren. Dit doe je door zeer gericht te adverteren op bepaalde zoekwoorden. Belangrijk is wel dat je weet op welke woorden je moet adverteren. Probeer de zoekopdrachten zoveel mogelijk te beperken. Als je enkel adverteert op ‘autogarage’, ben je niet alleen heel veel geld kwijt maar zal je ook nog eens minder snel gevonden worden. Richt je peilen daarom bijvoorbeeld op ‘autogarage Woerden’. Een marketingspecialist kan samen met jou een effectief marketingplan voor Google Adwords opstellen.

Google Adwords

3.         De kracht van social media

Social media is tegenwoordig helemaal ingeburgerd bij mensen. Niet alleen privé, maar ook zakelijk. Van Facebook en Instagram tot Linkedin, mensen bevinden zich massaal op deze netwerken. Het zou dan ook zonde zijn om deze kanalen niet te gebruiken voor jouw marketingplan. Zet een gerichte campagne op en bereik meer mensen door jouw autobedrijf op sociale media te plaatsen. Hiermee krijg je niet alleen meer contact met jouw klantenbestand, maar kan je ook nog eens naamsbekendheid vergaren.

social media

4.         Reviews

Stimuleer klanten om een review op jouw website te plaatsen. Eerlijke en betrouwbare websites kunnen van onschatbare waarde zijn om de naamsbekendheid van jouw autobedrijf te vergroten. Hoe meer mensen over jouw bedrijf praten, hoe beter. Definieer waar mensen een review kunnen achterlaten en benader je klanten om dit te doen. Zo kan je niet alleen jullie diensten aanscherpen op de wens van de klant, maar geniet je straks ook nog eens van een groter klantenbestand. De kracht van online marketing!

reviews

Meer blogs

No Comments
 

Leave a Comment